שוק בתי היוקרה מתנהל אחרת

 מאיר מנחם, מבעלי חברת תיווך נכסי היוקרה המובילה בישראל נאות שירן מסביר:

מדוע שוק נכסי היוקרה בישראל שונה בהתנהלותו משווקי הנדל"ן האחרים.

דירה למכירה

דירה למכירה

סיבה ראשונה קשורה למהירות תגובה אשר כאן היא איטית יותר – אין הכרח של מכירה. גם המוכרים וגם הקונים במקרים של נכסי יוקרה (ב 10 מיליון דולר ומעלה), לא תמיד ממהרים למכור או לקנות. הם רוצים, ויכולים, לחכות גם לרגע המתאים מבחינתם בשוק לרכישה/מכירה וגם לחכות לבית החלומות האולטימטיבי שלהם ולא להתפשר על משהו אחר.

הסיבה השנייה הינה כי הקונים בשוק זה יודעים לנצל הזדמנויות עסקיות מצד אחד בשילוב עם הגשמת החלום האישי מצד שני. לדוגמא, זוג בעל ממון אשר חי כל חייו במושב ורוצה לעבור לדירת יוקרה במגדל תל אביבי מול הים, ונקראת בפניו ההזדמנות, הוא ינצל אותה, ולפעמים גם לא כ"כ משנה המחיר, גבוה ככל שיהיה.

האם יש קווי דמיון? כן. כשהשוק בכללותו יורד אז רואים ירידה גם בשוק נכסי היוקרה אבל ירידה זו תהייה יותר מתונה ותתקיים אחרי שאר השוק. במקביל, אם ישנה עליה בשוק הנדל"ן, אז העלייה בשוק נכסי היוקרה תהייה מהירה יותר משאר השוק וזאת בשל העובדה כי הקונים  שהם מתוחכמים יותר ומעורים יותר במצב הכלכלי

רואים שהשוק חם, וההיצע נמוך, ומוכנים לשלם "פרמיה" על מחיר השוק ורק כדי להשיג את בית חלומותיהם.

כאשר אנחנו מתייחסים לנכסים היוקרתיים ביותר, הכוונה  לא רק לבתים הכי יקרים, אלא גם לבתים הכי מיוחדים, מושקעים, גדולים, נדירים ונמצאים באזורי הביקוש הכי איכותיים. ההשקעה בבניית הבתים עולה בהתאמה יחד עם העלייה בהשקעה בתרבות הפנאי שלנו, שכבר משוכללת הרבה יותר, ראוותנית יותר ויקרה הרבה יותר.

מהם הישובים הכי יקרים ? – הרצליה פיתוח, כפר שמריהו, ארסוף, קיסריה, סביון, שכונות צפוניות-אפקה-צהלה-תל ברוך,תל אביב קו החוף, ומושבים באיזור השרון

מה הסיבות למחירים היקרים ביותר? זה במיקום הטוב ביותר, בשטח המגרש שעלו נבנה הבית או הבניין, בצורתו, בנוף וגם בשכנים, בנוסף בבחירת אדריכל שיודע לייצר בתים שהם יותר יצירות אומנות מאשר קורת גג, עלויות הביצוע לפריטים ייחודיים אצל טובים היצרנים בעולם היא עסק לא זול, וגם חומרי הגלם בהם נעשה שימוש הם הכי איכותיים ויקרים. המערכות המיושמות בבית הן הכי מתוחכמות, ועל פי רוב יש לאתרן בחו"ל ולייבאן, מה שמייקר את העלויות בכמה רמות. בסופו של תהליך מתקבל מוצר שהוא ייחודי הן ברמת העיצוב והתכנון והן בכל מה שקשור לרמת הביצוע. אין עוד דומה לו – ממש כמו יצירת אומנות.

דירת יוקרה

דירת יוקרה – דיויד פרומנד

המטרה הינה לייצר את הבית המושלם, והדגש הוא פחות על הזמן שלוקח לבנות אותו. בתים כאלה בד"כ מרגע קניית הקרקע ועד שהם מאוכלסים לוקח בין 3 שנים ועד 6-7 שנים. ולמה? כי התכנון חייב להיות אופטימאלי. הבחירה הינה מוקפדת, אישית ומלאת משמעות ולכן לוקחת הרבה זמן. לכן, משך הבנייה לבדה אורך בבתים מסוג זה בין שנתיים לשלוש, לעומת כשנה עד שנה וחצי בעבר הלא רחוק. עד להשלמתו של כל התהליך, מזמן בחירת האדריכל ועד קבלת כל האישורים הרלוונטיים, יכול לעבור זמן רב – "אני מכיר אנשים שקנו שטח ולקח להם 10 שנים עד שנכנסו לגור בבית" מספר מנחם.

מרכיב שווי עיקרי נוסף הוא הקרקע, אשר עלותה עלתה דרמטית בשנים האחרונות. אנשים רוצים בתים על מגרשים יותר גדולים מבעבר, ובמקרים רבים הבתים המגה יוקרתיים נבנים תוך כדי איחוד מספר מגרשים, באזורים המבוקשים ביותר

מה קורה היום בשוק? האווירה רגועה. המוכרים לא מורידים מחירים ומעדיפים לחכות לראות מה קורה ומה מתפתח, אלו שמכרו בית, שהחליטו לעבור מוילה לדירה או מדירה לוילה מחפשים לאט וקונים רק כשמרגישים שיש הזדמנות, גם בתחושת המתנה אז עדיין מתקיימות עסקאות.

דוגמאות לנכסים המוצעים היום למכירה דרך נאות שירן:

בית חדש בעיצוב היטק מודרני

בשטח בנוי של 700 מטר, על מגרש של 1100 מ"ר, מול הים בהרצלייה פיתוח, מוצע למכירה ב 15 מיליון דולר.

וילה בעיצוב של יונתן מונז'ק באחד מישובי השרון היוקרתיים ביותר. הנחלה משתרעת על פני 26 דונם, הבית, וילה בסגנון טוסקני בשטח של כ 500 מ"ר + בריכת.

וילה בסגנון כפרי בכפר שמריהו, על שטח של 1200 מ"ר ושטח בנוי של 500 מטר, מוצעת למכירה ב 6 מיליון דולר.

ככל שהנכס מיוחד יותר, בין אם בשל סיפור רקע מעניין או ערך היסטורי כגון בתים לשימור, מיקום יוצא דופן ואופי ייחודי שלא ניתן לזהות באף מקום אחר, כך מחירו יהיה גבוה יותר", מסכם מנחם.

בית יוקרה למכירה

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

התגובות סגורות.